In a vita di tutti i ghjorni è in u travagliu, scuntremu spessu diversi tipi di schermi à cristalli liquidi (LCD). Ch'elli sianu nantu à i telefoni cellulari, i televisori, i picculi elettrodomestici, e calculatrici o i termostati di i climatizzatori, a tecnulugia LCD hè stata largamente aduttata in diversi campi. Cù tanti tipi di schermi dispunibili, pò esse spessu difficiule di distingueli. In generale, però, ponu esse classificati in parechji tipi principali, cum'è LCD à codice di segmentu, schermi à matrice di punti, TFT LCD, OLED, LED, IPS è altri. Quì sottu, presentemu brevemente alcuni di i tipi principali.
Codice di Segmentu LCD
I LCD à codice di segmentu sò stati sviluppati per a prima volta in Giappone è introdutti in Cina in l'anni 1980. Eranu principalmente usati per rimpiazzà i tubi digitali LED (cumposti da 7 segmenti per visualizà i numeri da 0 à 9) è si trovanu cumunemente in dispositivi cum'è calculatrici è orologi. U so cuntenutu di visualizazione hè relativamente simplice. Sò ancu chjamati LCD à segmentu, LCD di piccula dimensione, schermi à 8 caratteri o LCD à mudellu.
Schermu à matrice di punti
I schermi à matrice di punti ponu esse divisi in tipi LCD à matrice di punti è LED à matrice di punti. In poche parole, sò custituiti da una griglia di punti (pixel) disposti in una matrice per furmà una zona di visualizazione. Per esempiu, un schermu LCD 12864 cumunu si riferisce à un modulu di visualizazione cù 128 punti urizzuntali è 64 punti verticali.
LCD TFT
TFT hè un tipu di LCD è serve cum'è basa di a tecnulugia muderna di visualizazione à cristalli liquidi. Parechji telefoni cellulari di i primi tempi utilizavanu stu tipu di schermu, chì rientra ancu in a categuria di matrice di punti è mette in risaltu e prestazioni di i pixel è di i culori. A prufundità di u culore hè una metrica chjave per valutà a qualità di visualizazione, cù standard cumuni chì includenu 256 culori, 4096 culori, 64K (65.536) culori, è ancu di più cum'è 260K culori. U cuntenutu di visualizazione hè generalmente divisu in trè categurie: testu pianu, imagine simplici (cum'è icone o grafica di cartoni animati) è imagine di qualità fotografica. L'utilizatori cù esigenze più elevate per a qualità di l'imagine optanu tipicamente per una prufundità di culore di 64K o superiore.
Schermu LED
I schermi LED sò relativamente simplici: sò custituiti da un gran numeru di luci LED chì formanu un pannellu di visualizazione, cumunimenti usati in cartelloni pubblicitari esterni è display d'infurmazioni.
OLED
I schermi OLED utilizanu a tecnulugia di pixel autoemissivi per pruduce immagini. In termini di principii di illuminazione, OLED hè più avanzatu chè LCD. Inoltre, i schermi OLED ponu esse resi più sottili, ciò chì aiuta à riduce u spessore generale di i dispositivi.
In generale, i schermi à cristalli liquidi ponu esse classificati in duie categurie principali: LCD è OLED. Quessi dui tipi differiscenu fundamentalmente in i so meccanismi d'illuminazione: l'LCD si basanu nantu à a retroilluminazione esterna, mentre chì l'OLED sò autoemissivi. Basatu annantu à e tendenze tecnologiche attuali, hè prubabile chì i dui tipi cuntinuinu à coesiste per risponde à i diversi bisogni di l'utilizatori per e prestazioni di u culore è i scenarii d'applicazione.
Data di publicazione: 30 d'aostu 2025