Benvenuti à stu situ web!
  • banner-casa1

A diffarenza trà OLED è QLED

In e tecnulugie di visualizazione di alta gamma mainstream d'oghje, OLED (Organic Light-Emitting Diode) è QLED (Quantum Dot Light-Emitting Diode) sò senza dubbitu dui punti focali maiò. Ancu s'è i so nomi sò simili, differiscenu significativamente in i principii tecnichi, e prestazioni è i prucessi di fabricazione, rapprisentendu guasi dui percorsi di sviluppu cumpletamente diversi per a tecnulugia di visualizazione.

Fundamentalmente, a tecnulugia di visualizazione OLED hè basata annantu à u principiu di l'elettroluminescenza organica, mentre chì QLED si basa annantu à u mecanismu elettroluminescente o fotoluminescente di i punti quantichi inorganici. Siccomu i materiali inorganici generalmente pussedenu una maggiore stabilità termica è chimica, QLED teoricamente hà vantaghji in termini di stabilità di a fonte luminosa è di durata di vita. Hè ancu per quessa chì parechji consideranu QLED una direzzione promettente per a tecnulugia di visualizazione di prossima generazione.

In poche parole, OLED emette luce attraversu materiali organici, mentre chì QLED emette luce attraversu punti quantici inorganici. Se LED (Light-Emitting Diode) hè paragunatu à a "mamma", allora Q è O rapprisentanu dui percorsi tecnologichi "paterni" diversi. U LED stessu, cum'è un dispositivu semiconduttore à emissione di luce, eccita l'energia luminosa quandu a corrente passa attraversu u materiale luminescente, ottenendu una cunversione fotoelettrica.

Ancu s'è OLED è QLED sò basati annantu à u principiu fundamentale di emissione di luce di LED, superanu di gran lunga i display LED tradiziunali in termini di efficienza luminosa, densità di pixel, prestazioni di culore è cuntrollu di u cunsumu energeticu. I display LED ordinarii si basanu nantu à chip di semiconduttori elettroluminescenti, cù un prucessu di fabricazione relativamente simplice. Ancu i display LED à piccula densità d'alta densità ponu attualmente ottene solu un passu minimu di pixel di 0,7 mm. In cuntrastu, sia OLED sia QLED richiedenu una ricerca scientifica estremamente elevata è standard di qualità, da i materiali à a fabricazione di dispositivi. Attualmente, solu pochi paesi cum'è a Germania, u Giappone è a Corea di u Sud anu a capacità di impegnassi in e so catene di furnimentu à monte, ciò chì risulta in barriere tecnologiche estremamente elevate.

U prucessu di fabricazione hè un'altra differenza maiò. U centru emettitore di luce di l'OLED hè custituitu da molecule organiche, chì attualmente utilizanu principalmente un prucessu di evaporazione - trasfurmendu materiali organichi in piccule strutture moleculari à alte temperature è poi ridepositenduli precisamente in pusizioni specifiche. Stu metudu richiede cundizioni ambientali estremamente elevate, implica procedure cumplesse è apparecchiature precise, è soprattuttu, si trova di fronte à sfide significative per risponde à i bisogni di pruduzzione di schermi di grande dimensione.

Da l'altra parte, u centru emettitore di luce di QLED hè nanocristalli semiconduttori, chì ponu esse dissolti in diverse soluzioni. Questu permette a preparazione per mezu di metudi basati nantu à e soluzioni, cum'è a tecnulugia di stampa. Da una parte, questu pò riduce efficacemente i costi di fabricazione, è da l'altra parte, supera i limiti di a dimensione di u schermu, allargendu i scenarii d'applicazione.

In riassuntu, OLED è QLED rapprisentanu u culmine di e tecnulugie di emissione di luce organiche è inorganiche, ognuna cù i so punti di forza è di debulezza. OLED hè cunnisciutu per u so rapportu di cuntrastu estremamente altu è e caratteristiche di visualizazione flessibili, mentre chì QLED hè favuritu per a so stabilità di materiale è u putenziale di costu. I cunsumatori devenu fà scelte basate nantu à i so bisogni d'usu reali.

 

Data di publicazione: 10 settembre 2025