Avete mai nutatu chì unLCDU schermu pare vibrante quandu si vede drittu, ma i culori cambianu, sbiadiscenu o ancu spariscenu quandu si vedenu da un angulu? Stu fenomenu cumunu deriva da differenze fundamentali in e tecnulugie di visualizazione, in particulare trà i schermi LCD tradiziunali è l'innuvazioni più recenti cum'è OLED.schermi.
I schermi LCD si basanu nantu à i cristalli liquidi per cuntrullà u passaghju di a luce, funziunendu cum'è persiane microscopiche. Quandu si vedenu di fronte, sti "persiane" si allineanu perfettamente per pruduce culori è luminosità precisi. Tuttavia, quandu si vedenu da un angulu, u percorsu di a luce attraversu u stratu di cristalli liquidi diventa distorto, purtendu à imprecisioni di culore è luminosità ridotta. Questu hè spessu chjamatu "effettu otturatore". Frà e varianti LCD, i pannelli TN mostranu u cambiamentu di culore più severu, i pannelli VA anu prestazioni moderatamente megliu, mentre chì i pannelli IPS - grazie à l'allineamentu ottimizatu di i cristalli liquidi - offrenu anguli di visione significativamente più ampi cù una distorsione minima.
À u cuntrariu, i schermi OLED furniscenu culori uniformi ancu à anguli estremi. Questu hè perchè ogni pixel in un display OLED emette a so propria luce, eliminendu a necessità di un modulu di retroilluminazione è di un stratu di cristalli liquidi. Di cunsiguenza, i display OLED evitanu e limitazioni di l'angulu di visualizazione inerenti à a tecnulugia LCD. Stu vantaghju hà fattu di OLED a scelta preferita per i smartphones di fascia alta è i televisori premium. I pannelli OLED muderni ponu ottene anguli di visualizazione finu à 178 gradi, mantenendu a fedeltà di u culore guasi indipendentemente da a pusizione di u spettatore.
Mentre OLEDschermiEccelle in l'anguli di visualizazione, i progressi in e tecnulugie di retroilluminazione LED cuntinueghjanu à affruntà sfide simili. A tecnulugia Mini-LED, per esempiu, migliora i display LED tradiziunali incorporendu un cuntrollu di retroilluminazione più fine, chì aiuta à mitigà u cambiamentu di culore à anguli obliqui. Inoltre, a tecnulugia di punti quantichi migliora a cunsistenza di u culore in anguli di visualizazione più ampi utilizendu nanomateriali chì emettenu luce. Ogni tipu di display implica compromessi: mentre i pannelli VA ponu esse in ritardu in e prestazioni di visualizazione, spessu superanu l'altri in u rapportu di cuntrastu.
Per i cunsumatori, valutà e prestazioni di un schermu da parechji anguli ferma un modu praticu per valutà a qualità di u pannellu. I schermi cù un cambiamentu di culore minimu sò generalmente superiori, in particulare per u travagliu collaborativu o a spartera di media. I schermi IPS è OLED sò generalmente cunsigliati per tali scenarii. L'illuminazione ambientale ghjoca ancu un rolu: una forte illuminazione superiore o laterale pò aggravà a distorsione di u culore percepita. Aduttà pusizioni di seduta adatte è ottimizà a luce ambientale ùn solu garantisce una migliore precisione di u culore, ma prumove ancu u cunfortu di l'ochji.
Cusì a prossima volta chì u vostru schermu pare diversu da un angulu, ricordate - ùn pò micca esse un difettu, ma un ricordu di a tecnulugia daretu à u vostru display è di l'impurtanza di una cunfigurazione di visualizazione ottimale.
Data di publicazione: 06 di nuvembre di u 2025