OLED (Organic Light-Emitting Diode) si riferisce à i diodi organici à emissione di luce, chì rapprisentanu un pruduttu novu in u duminiu di i display di i telefoni cellulari. À u cuntrariu di a tecnulugia LCD tradiziunale, a tecnulugia di display OLED ùn richiede micca una retroilluminazione. Invece, utilizza rivestimenti di materiale organicu ultra-sottili è substrati di vetru (o substrati organici flessibili). Quandu si applica una corrente elettrica, questi materiali organici emettenu luce. Inoltre, i schermi OLED ponu esse resi più ligeri è più sottili, offrenu anguli di visualizazione più ampi è riducenu significativamente u cunsumu energeticu. OLED hè ancu salutatu cum'è a tecnulugia di display di terza generazione. I display OLED ùn sò micca solu più sottili, più leggeri è più efficienti energeticamente, ma vantanu ancu una luminosità più elevata, una efficienza di luminescenza superiore è a capacità di visualizà u neru puru. Inoltre, ponu esse curvi, cum'è si vede in i televisori è smartphones muderni à schermu curvu. Oghje, i principali produttori internaziunali stanu correndu per aumentà l'investimenti in R&S in a tecnulugia di display OLED, purtendu à a so applicazione sempre più diffusa in televisori, computer (monitor), smartphones, tablette è altri campi. In lugliu 2022, Apple hà annunziatu piani per introduce schermi OLED in a so linea di iPad in i prossimi anni. I prossimi mudelli d'iPad di u 2024 presenteranu pannelli di visualizazione OLED di novu cuncepimentu, un prucessu chì rende questi pannelli ancu più fini è più ligeri.
U principiu di funziunamentu di i schermi OLED hè fundamentalmente differente da quellu di i schermi LCD. Principalmente guidati da un campu elettricu, l'OLED ottenenu l'emissione di luce per mezu di l'iniezione è a ricombinazione di portatori di carica in semiconduttori organici è materiali luminescenti. In poche parole, un schermu OLED hè cumpostu da milioni di piccule "lampadine".
Un dispusitivu OLED hè custituitu principalmente da un substratu, un anodu, un stratu d'iniezione di fori (HIL), un stratu di trasportu di fori (HTL), un stratu di bloccu di l'elettroni (EBL), un stratu emissivu (EML), un stratu di bloccu di i fori (HBL), un stratu di trasportu di l'elettroni (ETL), un stratu d'iniezione di l'elettroni (EIL) è un catodu. U prucessu di fabricazione di a tecnulugia di visualizazione OLED richiede una cumpetenza tecnica estremamente alta, divisa in generale in prucessi front-end è back-end. U prucessu front-end implica principalmente tecniche di fotolitografia è evaporazione, mentre chì u prucessu back-end si concentra nantu à e tecnulugie d'incapsulamentu è di tagliu. Ancu s'è a tecnulugia OLED avanzata hè principalmente ammaestrata da Samsung è LG, parechji pruduttori cinesi stanu ancu intensificendu a so ricerca nantu à i schermi OLED, aumentendu l'investimenti in i display OLED. I prudutti di visualizazione OLED sò digià stati integrati in e so offerte. Malgradu una differenza significativa paragunata à i giganti internaziunali, questi prudutti anu righjuntu un livellu utilizabile.
Data di publicazione: 05/08/2025